El cant de la Sibil·la, segons la tradició de la Catedral de Tarragona / Anònim: Hanacpachap cussicuim (Perú, 1631) / José Loaysa de Agurto: Vaya de cantos de amores (Mèxic, 1630-1705) / Juan de Araujo: Ay andar (Bolívia, 1646-1712) / Gaspar Fernández: Andrés, do queda el ganado? / Xicochi / Tleycantimo choquililla (Guatemala i Mèxic, 1566-1629) / Juan García de Zéspedes: Convidando está la noche (Mèxic, 1619-1678)
El Cant de la Sibil·la té el seu origen en la mitologia clàssica. Eren oracles que profetitzaven guerres i batalles des de les seves coves. Aquesta tradició grega fou adoptada pel cristianisme que la convertí en un element de la representació litúrgica de Nadal. En el seu cant, la Sibil·la profetitza l’arribada del redemptor i del Judici Final. En la segona part del concert, Un Nadal a les Índies. Nadales al Nou Món es recorre a temes nadalencs que al segle XVII i principis del XVIII van fusionar la música renaixentista i barroca portada d’Europa amb els ritmes locals d’Amèrica, creant música mestissa. El villancet era la cançó més popular durant les festes de Nadal i va ser en aquest gènere que es produí el mestissatge. Nadales a ritme de guaracha!
Joventuts Musicals de Torroella de Montgrí
Convent dels Agustins. Apartat de correus 70
17257 Torroella de Montgrí (Girona)
Tel. +34 972 760 605