Christophe Coin, violoncel barroc | Guillermo Turina, violoncel barroc | Eva del Campo, clave
Le violoncelle spirituel
Francesco Alborea, Francischello: Sonata per a violoncel i baix continuo en Do major Op. 2 núm. 6 / Jean-Baptiste Barrière: Sonata per a violoncel i baix continuo en Do menor, Op. 2 núm. 6 / Martin Berteau: Sonata per a violoncel i baix continuo en Re major, Op. 1 núm. 1 / Antonio Vivaldi: Sonata per a violoncel i baix continuo en La menor, RV 43-3 / Élisabeth Jacquet de La Guerre: Suite en La menor per a clavecí / Jean-Louis Duport: Duo per a dos violoncels en Sol major, Op. 1 núm. 3 / Jean-Pierre Duport: Sonata per a violoncel i baix continuo en Mi menor, Op. 4 núm. 2
A Itàlia es van construir els primers exemplars de violoncel i a Itàlia es va crear la primera escola de violoncel·listes que va provocar un gran canvi en el concepte musical a tota Europa, en especial a França. El napolità Francesco Alborea va ser un dels pioners que va explorar el repertori solista per a violoncel i va exercir una gran influència entre alguns dels seus contemporanis a principis del segle XVIII. Alguns violagambistes francesos, com Jean-Baptiste Barrière i Martin Berteau, que van viatjar a Itàlia per aprofundir en els seus estudis, van escoltar Alborea, quedant tan impressionats que van decidir abandonar la viola da gamba per dedicar la resta de la seva vida al violoncel, creant la primera gran escola francesa amb els seus alumnes de París, entre els quals van destacar els germans Jean-Pierre i Jean-Louis Duport. El violoncel·lista francès Christophe Coin amb el Pérgamo Ensemble exploren algunes de les primeres obres escrites a la primera meitat del segle XVIII per aquest nou instrument que era el violoncel.
Joventuts Musicals de Torroella de Montgrí
Convent dels Agustins. Apartat de correus 70
17257 Torroella de Montgrí (Girona)
Tel. +34 972 760 605