Giuliano Carmignola i Massimo Spadano.
Giuliano Carmignola i Massimo Spadano.
Giuliano Carmignola.
Giuliano Carmignola.
Acadèmia 1750.
Acadèmia 1750.
Comparteix
< Tornar

ACADÈMIA 1750

Giuliano Carmignola, violí | Massimo Spadano, director

26-30 €

Programa

J. Haydn: Simfonia núm. 49 en Fa menor «La passione», Hob. I:49 / Concert per a violí i orquestra núm. 1 en Do major, Hob. VIIa:1 / F. Schubert: Simfonia núm. 5 en Si bemoll major, D. 485 / W. A. Mozart: Concert per a violí i orquestra núm. 1 en Si bemoll major, K. 207 

Presentació

Equilibri, unitat i claredat. Aquestes són les característiques del classicisme musical exemplificat en el programa del concert de l'Acadèmia 1750, que té com a protagonistes els dos màxims exponents d'aquest període: Haydn i Mozart. Dos juvenils i alegres concerts per a violí i orquestra interpretats per un dels grans especialistes en el barroc i classicisme, l'italià Giuliano Carmignola, i dues simfonies, una clàssica de Haydn i una altra de Schubert, que per la seva claredat, senzillesa i optimisme melòdic mostra la influència del classicisme en el compositor vienès.

Biografies

ACADÈMIA 1750GIULIANO CARMIGNOLAMASSIMO SPADANO

 

ACADÈMIA 1750

Nascuda el 2006, en el si del Festival de Torroella de Montgrí, l'Acadèmia 1750 està formada per músics que són membres de coneguts projectes orquestrals internacionals amb un interès comú per la interpretació històrica i per aprofundir en el camp dels instruments originals.

L'Acadèmia 1750 ha desenvolupat projectes al costat de destacades personalitats del món de la interpretació amb criteris històrics com Ottavio Dantone (Juditha Triumphans), Alfredo Bernardini (Sturm und Drang o la gènesi del romanticisme germànic), Paul Goodwin (Una gala Händel), Enrico Onofri (L’incauto amante), Massimo Spadano (Lamentatione) i ha treballat amb destacades solistes vocals com Isabel Rey, Núria Rial, Emanuela Galli, Gemma Coma-Alabert, Lola Casariego, Monica Piccinini, Josè Maria Lo Monaco, Marta Infante, María Hinojosa, Núria Rial o Xavier Sabata, entre d'altres.

Amb el seu primer disc ?un enregistrament en viu de l'oratori Juditha Triumphans realitzat a Lugo el maig del 2008? va obtenir un gran èxit de crítica que es va repetir en la segona gravació, dedicada a les simfonies de Carles Baguer (Columna Música, 2009).

La internacionalització de l'Acadèmia 1750 va començar l'octubre del 2006 amb la interpretació de simfonies de compositors catalans al Teatrino di Cort de Nàpols; al setembre del 2009 va interpretar l'oratori Juditha Triumphans a l'església de San Giovanni in Bragora de Venècia, amb motiu de la participació de Catalunya a la Biennale d'Art de Venècia.

Els components de l'Acadèmia 1750 són músics especialitzats en la interpretació històrica i mantenen en comú l'interès per l'aprofundiment en el camp dels instruments originals. Tots ells formen part de coneguts projectes orquestrals com Le Concert des Nations, Les Musiciens du Louvre, Concerto Köln, Al Ayre Español, El Concert Espanyol...

L'especial èmfasi donat per l'Acadèmia 1750 a les obres hispàniques de finals del segle XVIII i principis del XIX, la versatilitat en la recerca de la bellesa musical des de diferents òptiques interpretatives i l'afany per dotar de veracitat historicista totes les seves interpretacions, marquen el seu treball.

De la seva última activitat cal destacar-ne la participació en el festival BAS de Bilbao amb el projecte Lamentatione, sota la direcció de Massimo Spadano i amb la soprano María José Moreno, o la inauguració del cicle integral de les cantates de Bach, organitzat pel Palau de la Música Catalana i L'Auditori de Barcelona, amb el Cor de Cambra del Palau de la Música, dirigit per Josep Vila, amb el programa Cantates per l'Ascensió, que també es va interpretar al Festival de Torroella 2015.

L'Acadèmia 1750 ha actuat en cada edició del Festival de Torroella d'ençà que va ser creada el 2006.

Web: www.academia1750.com
Facebook: www.facebook.com/Academia1750
Twitter: @academia1750

 

GIULIANO CARMIGNOLA (violí)

Giuliano Carmignola és considerat un dels grans intèrprets de violí barroc i modern. És admirat per l'amplitud del seu repertori, que va des del barroc fins al classicisme i des del romanticisme fins a la música contemporània.

Després d'assolir notorietat com a violinista en concursos nacionals i internacionals, Carmignola va començar la seva carrera com a solista tocant sota la direcció de Claudio Abbado, Eliahu Inbal, Peter Maag i Giuseppe Sinopoli en les sales de concerts més importants. En els últims anys, la seva col·laboració amb el grup I Virtuosi di Roma i amb les més importants orquestres europees ha estat intensa.

Ha actuat com a solista amb la Mozart Orchestra sota la direcció de Claudio Abbado, amb la Filharmònica de Bremen amb Andrea Marcon, amb la Royal Concertgebouw d'Amsterdam amb Giovanni Antonini, amb la Basel Kammerorchester amb Paul McCreesh i amb l'Orquestra de la Ràdio de Frankfurt amb Christopher Hogwood. Ha col·laborat en la seva doble faceta de solista i director amb The Academy of Ancient Music, l'Orquestra Barroca de Venècia i l'Orchestre des Champs-ÉlyséesHa actuat en recital amb la pianista Yasuyo Yano, la violinista Viktoria Mullova i amb l'intèrpret de forte-piano Robert Levin. Ha estat convidat pels festivals més importants.

L'àmplia producció discogràfica de Carmignola l'ha portat a col·laborar amb segells com Erato, Divox Antiqua, Sony i Deutsche Grammophon GmbH, amb el qual manté un contracte en exclusiva.

Entre els seus discos cal destacar Les quatre estacions i Le humane passioni, amb I Sonatori Della Gioiosa Marca, una col·lecció de concerts per a violí de Locatelli amb l'Orquestra Barroca de Venècia i l'integral de les sonates per a violí i clave de Bach amb Andrea Marcon. La recopilació dels concerts de Tartini, Locatelli i Vivaldi i una col·lecció de concerts de Vivaldi en la seva primera gravació mundial han estat premiades amb el Diapason d’Or

Nascut a Treviso (Itàlia), Giuliano Carmignola va començar a estudiar violí amb el seu pare i després al Conservatori de Venècia amb Luigi Ferro. Posteriorment, es va perfeccionar amb Nathan Milstein i Franco Gulli a l'Acadèmia Chigiana de Siena amb Henryk Szeryng, al Conservatori de Ginebra. És professor de violí a l’Accademia Musicale Chigiana de Siena i a l'Hochschule de Lucerna.

Els violins que toca Giugliano Carmignola són un Florenus Guidantus (Bolonya, 1739) i un Pietro Guarneri (Venècia, 1733).

Giugliano Carmignola debuta al Festival de Torroella de Montgrí.

 

MASSIMO SPADANO (direcció)

Massimo Spadano és des del 1995 director musical i artístic de l'Orquestra de Cambra de la Simfònica de Galícia, activitat que compagina amb la seva tasca de concertino de l'Orquestra Simfònica de Galícia des del 1993. El seu repertori va des del barroc, passant pel classicisme, fins a Stravinski. Ha dirigit, entre d'altres, l'Academy of Ancient Music a la Philharmonie de Munic i a Gran Bretanya; Orquestra Ciutat de Granada; Orquestra Simfònica de Vallès al Palau de la Música de Barcelona; Orquesta do Norte de Portugal; Orquestra Simfònica de Sanremoy; Orquestra Simfònica de Galícia amb el Rèquiem de Fauré; la Simfònica de Bilbao, i la Pforzeimer Kammerorchester. El 2011 va dirigir a Alemanya, al Festival Rossini de Bad-Wilbadla Opera, Ser Marcantonio de Stefano Pavesi i ha estat convidat al Festival d'Inglostadt per a dirigir l'òpera de Rossini La cambiale di matrimonio i diversos programes simfònics.

Nascut a Lanciano (Itàlia), Massimo Spadano s'ha diplomat en violí i direcció d'orquestra amb Donato Renzetti. Més tard, va obtenir el diploma de solista a la Universitat d'Utrecht (Holanda) sota la guia de Viktor Libermnan i Philippe Hirschhorn.

Com a concertino i solista i en diverses formacions, ha actuat en les més importants sales d'Europa, els Estats Units, l’Amèrica del Sud, Àsia, Àfrica i l’Orient Mitjà. Ha estat present en els festivals i temporades de concerts de Berlín, Salzburg, Milà, París, Madrid, Roma, Montpeller, Wiesbaden, Amsterdam, Florència, Barcelona, Munic… Ha actuat amb Viktoria Mullova, Katia i Marielle Labèque, Cristian Zacharias, Enrico Dindo, Nathalie Stuzman...

Dedica gran part de la seva activitat a la música antiga amb instruments originals i a la seva investigació participant en l'edició de nombrosos volums de música barroca amb la Camerata Anxanum, orquestra italiana barroca de la qual és membre fundador. El juliol del 2015 va assumir la direcció de l'Acadèmia 1750.

Ha gravat amb els segells discogràfics Sony, Opus 111, Bongiovanni, Deutsche Grammophone i Auvidis Astrèe, amb el qual ha rebut premis per la seva gravació de les sonates de Reickard. Per a Naxos ha enregistrat els tres quartets de Juan Crisóstomo Arriaga amb la Camerata Boccherini fundada per ell mateix, i per Harmonia Mundi, amb l'Ensemble Zefiro,  concerts de Mozart i Fasch.

Massimo Spadano toca amb un violí Joseph Albani del 1695 i un Joseph Contreras del 1755.

Massimo Spadano debuta al Festival de Torroella de Montgrí.

Facebook: www.facebook.com/massimo.spadano

Generalitat de Catalunya
Generalitat de Catalunya
INAEM 2023
INAEM 2023
Diputació de Girona
Diputació de Girona
Ajuntament de Torroella de Montgrí
Ajuntament de Torroella de Montgrí
Estartit
Estartit
Fundació Banc Sabadell
Fundació Banc Sabadell
Patronat Turisme
Patronat Turisme
Cultura i identitat
Cultura i identitat
SteinWay&Sons
SteinWay&Sons
Jorquera Pianos
Jorquera Pianos
Club Nàutic Estartit
Club Nàutic Estartit
aie
aie
Gisela Graham
Gisela Graham