Freiburger Barockorchester
Freiburger Barockorchester
Gottfried von der Goltz
Gottfried von der Goltz
Freiburger Barockorchester
Freiburger Barockorchester
Comparteix
< Tornar

Freiburger Barockorchester

Petra Müllejans i Gottfried von der Goltz, violíns i direcció

Finalitzat
2013

De 24 a 46 €

Programa

A. Vivaldi: Obertura de l’òpera L’Olimpiade, RV 725 | J. S. Bach: Concert núm. 1 en la menor per a violí i orquestra, BWV 1041 i Doble concert en re menor per a dos violins i orquestraBWV 1043 | A. Vivaldi: Simfonia en si menor, RV 169 ‘Al santo sepolcro’ |  J. S. Bach: Concert núm. 2 en mi major per a violí i orquestra, BWV 1042 i Concert en re major per a tres violins, corda i continu, BWV 1064R 

 

Presentació

Els concerts per un, dos i tres violins de Bach formen part del repertori de la gran Freiburger Barockorchester, que aquest estiu torna al Festival amb quatre d’aquests concerts, gravats en el seu darrer disc publicat el passat mes març per Harmonia Mundi. Als prou coneguts concerts BWV 1041-1043, compostos al voltant de 1720, el programa inclou també el Concert per a tres violins (BWV 1064), reconstruït a partir de la versió que es conserva per a tres clavecins. El programa combina els concerts de Bach amb dues obres de Vivaldi, compositor que Bach tenia en molt alta estima.

 

Biografies

FREIBURGER BAROCKORCHESTER | GOTTFRIED VON DER GOLTZ | PETRA MÜLLEJANS

Freiburger Barockorchester

Freiburger Barockorchester (Orquestra Barroca de Friburg) ha aconseguit fama i èxit en un temps rècord i és convidada habitual dels principals teatres d’òpera i sales de concert del món. El seu repertori abraça des del Barroc fins a l’actualitat. La seva manera culta i alhora commovedora d’interpretar s’ha convertit en el seu segell personal.

Fundada el1987, l’orquestra ofereix prop de cent actuacions a l’any amb diverses formacions, des d’orquestra de cambra fins a orquestra d’òpera, sota la direcció artística de dos dels seus concertinos,Gottfried von der Goltz i Petra Müllejans. El conjunt s’autogestiona amb els seus concerts d’abonament al Concert Hall de Friburg (Alemanya), la Liederhalle de Stuttgart i la Philharmonie de Berlín. Treballen de forma democràtica, sistema que els ha servit tant per a qüestions artístiques com d’organització. A més, no tenen un director fix, i d'aquesta manera recuperen una tradició que es practicava al segle XVIII. El 1988, un any després de la seva fundació, va oferir un concert a la Philharmonie de Berlín que li va representar la fama nacional i l’any següent va començar la primera de les seves gires internacionals.

El seu primer director artístic va ser Thomas Hengelbrock, de 1990 a 1997. Amb ell, l’orquestra va enregistrar el primer de la vintena de discos amb què compta la formació. Juntament amb Hengelbrock, també va assumir la direcció Gottfried von der Goltz, que després la va dirigir en solitari. En aquesta nova etapa, s’impulsen els grans enregistraments, com ara Les Quatre Estacions, i la vinculació de l’orquestra amb la seva ciutat.

La Freiburger Barockorchester col·labora habitualment amb artistes de gran prestigi com René Jacobs, Andreas Staier, Thomas Quasthoff, Cecilia Bartoli o Philippe Jaroussky i té una estreta relació amb el segell discogràfic Harmonia Mundi França. Nombrosos àlbums enregistrats per l’orquestra han rebut premis i distincions, com ara el Gramophone el 2011, el Jahrespreis der Deutschen Schallplattenkritik el 2009, l’Edison el 2008, l’ECHO de Música Clàssica Alemanya el 2007 i el 2011 o el Classical Brit el 2007.

Va actuar per primer cop al Festival de Torroella en l’edició de 1995.

 

Gottfried von der Goltz, violí i director

Gottfried von der Goltz és un violinista respectat internacionalment i s’ha forjat prestigi com a director artístic de la Freiburger Barockorchester. Com era costum al segle XVIII, dirigeix l’orquestra des del seu lloc de concertino. Ocasionalment canvia el violí per la batuta, com per exemple en el cicle dedicat per la formació a Beethoveen.

Gottfried von der Goltz és aclamat com un especialista de música barroca, en especial en el Barroc de la ciutat de Dresde i les obres dels fills de Bach, que ha enregistrat en CD amb gran èxit; això, però, no ha fet que el seu repertori es limités únicament a la música del segle XVIII sinó que arribar fins a la música contemporània, la qual cosa posa de relleu la seva versatilitat.

A més dels seus múltiples compromisos per fer música de cambra és també director artístic de l’Orquestra Barroca de Noruega. En la seva vessant docent és professor de violí barroc i modern al Conservatori de Música de Friburg (Alemanya).

Va actuar per primer cop al Festival de Torroella en l’edició de 1995.

 

Petra Müllejans, violí i directora

És directora artística de la Freiburger Barockorchester a més de violinista i professora de violí barroc a l’Escola de Música i Art Dramàtic de Frankfurt-am-Main. Com a directora d’aquesta formació ha demostrat un gran interès per la música barroca i clàssica, amb especial atenció en les qualitats dramàtiques i teatrals de les obres, i la seva retòrica. Està especialitzada en la música de cambra dels segles XVII i XVIII, programes que ha posat en pràctica amb formacions solistes com Freiburger Barock Consort i The Age of Passions Ensemble de Friburg. A més col·labora habitualment amb el pianista sudafricà Kristian Bezuidenhout amb el qual comparteix el seu gust per les sonates de Mozart. Amb el seu grup Hot and Soul explota a més la seva passió pel jazz i la música de Klezmer.

Va actuar per primer cop al Festival de Torroella en l’edició de 1995.

 

Generalitat de Catalunya
Generalitat de Catalunya
INAEM 2023
INAEM 2023
Diputació de Girona
Diputació de Girona
Ajuntament de Torroella de Montgrí
Ajuntament de Torroella de Montgrí
Estartit
Estartit
Fundació Banc Sabadell
Fundació Banc Sabadell
Patronat Turisme
Patronat Turisme
Cultura i identitat
Cultura i identitat
SteinWay&Sons
SteinWay&Sons
Jorquera Pianos
Jorquera Pianos
Club Nàutic Estartit
Club Nàutic Estartit
aie
aie
Gisela Graham
Gisela Graham